I denne artikel
-
- Har du brug for at afbestille din rejse?
- Hvilken afbestillingspolitik gælder?
- Hvordan afbestiller jeg min booking?
- Har du allerede tjekket ind?
-
Har du brug for at afbestille din rejse?
I de fleste tilfælde kan vi afbestille din booking, men det medfører ikke nødvendigvis en refusion, da det afhænger af billetprisens betingelser.
Hvilken afbestillingspolitik gælder?
Afhængigt af billetpriserne og betingelserne hos flyselskabet, kan du være berettiget til fuld, delvis eller ingen refusion. Nogle flyselskaber vil eventuelt pålægge et afbestillingsgebyr, og mange billetpriser kan ikke refunderes.
Hvis din billet kan refunderes, behandler vi afbestillingen gratis, såfremt du har valgt Standard eller Premium Service. I modsat fald opkræver Opodo et administrationsgebyr på 400 DKK pr. person.
Hvordan afbestiller jeg min booking?
Vi kan kun afbestille billetter, som er booket hos almindelige flyselskaber som British Airways, American Airlines og Air France. Hvis du rejser med et lavprisselskab (f.eks. Ryanair, Easyjet, Vueling), skal du kontakte det pågældende flyselskab med henblik på afbestilling.
Du kan tjekke, om din booking kan afbestilles via vores automatiske service (f.eks. hvis din billet har en gratis afbestillingsperiode, eller du har købt 'Afbestilling uanset årsag'), ved at klikke på 'Administrer din booking':
Har du allerede tjekket ind?
Hvordan kan jeg annullere min booking, hvis jeg allerede har tjekket ind?
Der er nogle ting, du kan gøre, hvis du allerede har tjekket ind.
Hvis du ønsker at aflyse din rejse, skal du annullere check-in direkte hos flyselskabet og vende tilbage til Mine rejser for at fortsætte med annulleringen.