Ved at tilføje Garanti: Afbestilling uanset årsag refunderes prisen på den bestilte rejse, minus en selvrisiko på 20 % af prisen på den bestilte rejse, hvis du har brug for at afbestille rejsen, uanset årsagerne. Vi kræver hverken begrundelse eller dokumenter.
Garanti: Afbestilling uanset årsag skal være tilføjet og betalt på det tidspunkt, hvor du bestiller rejsen. Ved ændringer af din rejse gælder denne kontraktmæssige garanti ikke for den nye rejse.
Denne kontraktmæssige garanti udløber 24 timer inden rejsen starter, regnet fra bookingens afrejsedato og tidspunkt.
Garanti: Afbestilling uanset årsag skal være købt af alle rejsende i en booking. Bemærk, at Garanti: Afbestilling uanset årsag ikke gælder ved grupper på over ni (9) personer.
Garanti: Afbestilling uanset årsag er kun gyldig til rejser på flyvninger.
Betingelser for Garanti: Afbestilling uanset årsag
- Afbestillingen skal være foretaget senest 24 timer inden det planlagte afrejsetidspunkt. Hvis du annullerer senere, gælder denne kontraktmæssige garanti ikke. Bemærk, at hvis du kommer for sent til din rejse, eller du har de forkerte dokumenter og derfor bliver forhindret i at gå om bord i flyet (forkert navn på billetten, forkert dato, ingen visa, ugyldigt pas osv.), gælder den kontraktmæssige garanti ikke.
- Afbestillingen skal foretages hos Opodo via telefon. Hvis afbestillingen sker uden for vores kontortid, og der kun er kort tid til afrejsen, kan du afbestille direkte hos flyselskabet og det respektive hotel/sted. Inden da skal du have læst ovenstående betingelser og sikret dig, at du opfylder samtlige betingelser, for at være sikker på, at du kan modtage refusion iht. Garanti: Afbestilling uanset årsag.
- Den maksimale kompensation ved afbestillinger foretaget med Garanti: Afbestilling uanset årsag er 5.000 euro pr. person og 45.000 euro pr. rejse. Beløb, der overstiger dette, er ikke dækket af vores kontraktmæssige garanti.
- Brug af Afbestilling uanset årsag vil gælde for alle rejsende i bookingen.
- Ved afbestillingen refunderes den bestilte rejses fulde pris minus en selvrisiko på 20 % af prisen på den bestilte rejse. Prisen på den bestilte rejse inkluderer flybillettens pris samt bagage- og sædegebyrer ifm. den rejse, som er bestilt hos Opodo. Vi refunderer ikke gebyret for Garanti: Afbestilling uanset årsag og andre gebyrer som f.eks. Opodo-gebyrer, servicetilvalg eller andre forsikringsprodukter.
- På rejser, der inkluderer en returrejse, kan Garanti: Afbestilling uanset årsag kun anvendes 24 timer før afrejsetidspunktet for den første flyrejse. Det er ikke muligt at annullere dele af flyrejsen (f. eks. udgående), ved hjælp af Garanti: Afbestilling uanset årsag.
- Vi refunderer kun beløbet til den konto, som oprindeligt blev brugt ved køb af billetten.
- Refusionen sker normalt inden for højst 10 dage regnet fra afbestillingsdatoen.
- Vi dækker ikke noget beløb, som passagerer kan få erstatning for hos en tredjepart.
- Opodo forbeholder sig ret til at nægte formodede misbrugsrejsende køb af Garanti: Afbestilling uanset årsag.