I denne artikel
-
- Rettelse af en fejl i et navn eller opdatering af et juridisk ændret navn
- Skal du have ændret et navn?
- Overførsel af flybilletter til en anden passager
-
Rettelse af en fejl i et navn eller opdatering af et juridisk ændret navn
Hvis du har brug for at rette en fejl i et navn, du har angivet, eller hvis et af passagerernes navne er blevet ændret juridisk siden bookingen (f.eks. ved ægteskab, skilsmisse eller lignende), opkræver vi ingen gebyrer. Som dit rejsebureau fungerer vi som din formidler og tilstræber at kontakte flyselskabet eller hotellet hurtigt på dine vegne, hvor det er muligt. Hvis vi mener, at det er bedre, at du kontakter flyselskabet direkte, anbefaler vi, at du gør det.
Giv os besked om eventuelle ændringer, du har brug for, så hurtigt som muligt, så der er tid nok inden afrejse. Dette er især relevant, fordi et flyselskab kan afvise boarding, hvis navnet på billetten ikke stemmer overens med det id, du fremviser i lufthavnen.
Vær opmærksom på, at den endelige beslutning vil afhænge af flyselskabet eller hotellet. Selv om hoteller har tendens til at acceptere denne type ændringer, har nogle rejseselskaber interne politikker, der kan blokere denne type anmodninger. Under alle omstændigheder vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at samarbejde med flyselskaberne eller hotellerne og forsøge at få dit navn rettet.
Skal du have ændret et navn?
Overførsel af flybilletter til en anden passager
Hvis du vil overføre din billet til en helt anden person, anbefaler vi, at du først læser flyselskabets eller hotellets egne vilkår og betingelser. De fleste flyselskaber tillader ikke overførsel af en billet fra en person til en anden. Nogle tillader det dog mod betaling af et gebyr.
Hvis de tillader det, skal du være opmærksom på, at der også kan være et Opodo-gebyr for denne service. Hvis du har købt vores Standard- eller Premium Service-pakker, opkræver Opodo ikke et gebyr, men flyselskabet eller hotellet kan stadig opkræve et gebyr.