I denne artikel
-
- Omfanget af garantien for fleksible rejsedatoer
- Betingelser for garantien for fleksible rejsedatoer
- Sådan kræves dine penge tilbage via din forsikringsudbyder
-
Med Opodo garanti for fleksible rejsedatoer kan du ændre datoerne for de afgange, du bestiller online. Den kan kun tilkøbes på bookingtidspunktet.
Det er en kontraktmæssig garanti, der begynder på bookingtidspunktet og udløber 24 timer før din afgang. Alle rejsende omfattet af bookingen skal foretage de(n) samme ændring(er), og garantien gælder kun for én anmodning om om booking.
Hvis du af en eller anden grund ikke kan rejse med din afgang, kan du ombooke med garantien for fleksible rejsedatoer. Det maksimale beløb Opodo dækker og/eller refunderer vil være enten det fulde beløb for din oprindelige flybillet (+ sæder & tasker) eller det fulde beløb for den ombookede afgang, alt efter hvad der er det mindste beløb.
Om bookingen skal foretages senest 24 timer inden afgangstidspunktet og datoen for den oprindelige afgang. Derefter gælder garantien for fleksible rejsedatoer ikke.
Omfanget af garantien for fleksible rejsedatoer
Garantien for fleksible rejsedatoer omfatter:
- Den pris for flybilletten, som flyselskabet har opkrævet.
- Ekstra services vedrørende bagage og sæder i forbindelse med den oprindelige afgang.
Garantien for fleksible rejsedatoer omfatter ikke:
- Servicegebyrer eller abonnementsgebyr, der opkræves af Opodo.
- Prisen for garantien for fleksible rejsedatoer, der er købt sammen med den oprindelige flybillet.
- Eventuelle forsikringsydelser betalt af kunden.
- Omkostninger til alt andet end en flybooking (som defineret heri), såsom hoteller, leje af bil, udflugter, supplerende services eller produkter osv.
- Enhver ændring af passager- eller passageroplysninger på den ombookede afgang sammenlignet med den oprindelige afgang.
Betingelser for garantien for fleksible rejsedatoer
- Garanti for fleksible rejsedatoer er underlagt følgende obligatoriske betingelser:
- Denne garanti gælder kun for den oprindelige booking, der blev foretaget gennem Opodo, og kan ikke overføres til en anden booking.
- Brug af den fleksible garanti for rejsedatoer gælder for alle rejsende omfattet af bookingen. Alle rejsende skal foretage de samme ændringer.
- Garantien for fleksible rejsedatoer kan kun indløses én gang.
- Hvis der er behov for et nyt køb, skal kunden gennemføre den anden booking gennem Opodo. Hvis en afgang ikke ombookes gennem Opodo, gælder garantien for fleksible rejsedatoer ikke.
- Du skal gennemføre ombookingen af din(e) afgang(er) op til 24 timer før afgangstidspunktet og datoen for den oprindelige afgang. Hvis ombookingen fuldføres efter dette tidspunkt, gælder garantien for fleksible rejsedatoer ikke.
- Den ombookede afgang skal afgå inden for tres (60) dage før eller efter den oprindelige afgang.
- Den ombookede afgang skal være med det samme flyselskab og den samme rute (afgangs- og ankomstlufthavn) som den oprindelige afgang.
Sådan kræves dine penge tilbage via din forsikringsudbyder
Alle ændringer skal foretages direkte gennem Opodo.
Klik her for at administrere din ændringsanmodning
steps divider
- I de forsikringsvilkår og -betingelser, der er tilgængelige i e-mailen med bookingbekræftelsen, skal du klikke på forsikringsudbyderens websted.
- Vælg 'Anmeld en ny skade'
- Registrer / log ind
- Udfyld dit booking-UID som dit policenummer
- Tilføj oplysninger om rejsende
- Vedlæg den nødvendige dokumentation