I denne artikel
steps divider
- Søgning, valg af flyvninger og passageroplysninger
- Bekræftelse af booking
- E-billetter
- Genbekræftelse af flyvninger og online check-ind
-
Opodo gør ferieplanlægningen til en leg. Det tager kun få minutter at gennemføre købet og indhente al den nødvendige dokumentation til din rejse.
Nedenfor kan du se de trin, du skal udføre, for at booke online:
1. Søgning, valg af flyvninger og passageroplysninger
Når du har indtastet dine søgekriterier, gennemsøger systemet alle mulige relevante kombinationer af flyvninger hos ca. 665 flyselskaber. Når du har valgt flyvninger, skal du blot indtaste oplysninger om passagererne og betaleren (den, hvis navn skal fremgå af fakturaen). Det er vigtigt, at du kontrollerer rigtigheden af alle oplysningerne, navnlig e-mailadressen, de valgte datoer og ruter samt passagerernes fulde navne.
På dette trin kan du hos visse flyselskaber også vælge den bagage, der skal checkes ind. Bemærk, at nogle flyselskaber opkræver et ekstra gebyr for denne service, mens det hos andre ikke er muligt at tilføje bagage online.
2. Bekræftelse af booking
Når du har indtastet passageroplysninger, kan du føje forskellige services til din booking, såsom forsikring med henblik på bistand og/eller kompensation i tilfælde af uventede hændelser. På dette trin skal du angive betalingsoplysninger i form af kortnummer, kortholderens navn og CVV-nummer.
Inden du bekræfter din booking, bør du gennemgå alle oplysningerne i feltet Oversigt for at sikre, at alle datoer og ruter er korrekte, og at passagerernes navne er stavet rigtigt. Derefter skal du klikke på Køb. Efter nogle minutter modtager du en bekræftelses-mail (i din indbakke eller måske i din mappe til uønsket post).3. Betalingsbekræftelse. Når din booking er blevet bekræftet, genererer vores system en betalingsordre. Hvis betalingen accepteres af din bank, opkræves det aftalte beløb, hvorefter vi udsteder dine elektroniske billetter.
3. E-billetter
Dine elektroniske billetter udstedes senest 24 timer efter, at betalingen er blevet valideret. Normalt udstedes billetterne få minutter efter, at betalingen er blevet bekræftet, medmindre du har valgt en særlig service, der først skal bekræftes af flyselskabet (f.eks. særlig bistand til passagerer, som er bevægelseshæmmede, rejser med kæledyr eller lign.)
Bemærk, at vores system udfører tilfældige sikkerhedskontroller for at garantere en 100 % sikker transaktion. Derfor kan transaktionen blive kontrolleret, inden den bekræftes, hvilket kan forsinke billetudstedelsen nogle timer. Hvis transaktionen ikke slipper igennem vores sikkerhedskontrol, sender vi dig en e-mail.
4. Genbekræftelse af flyvninger og online check-ind
Fra tid til anden er flyselskaberne nødsaget til at foretage flyændringer som følge af force majeure eller af organisatoriske årsager. Hvis du rejser med et lavprisselskab, såsom EasyJet eller Ryanair, skal du kontakte selskabet direkte. Efter at du har bekræftet flytiderne, skal du blot checke ind online og udskrive dine boardingpas.